Fuzzmeasure V4
#1
Fuzzmeasure V4
Info rapide, nouvelle version de Fuzzmeasure $99 seulement, et toujours gratuite sans fonctions sauvegarde ...

Grosse amélioration et 'plateforme stable' (clin d'oeil à quelqu'un)

http://supermegaultragroovy.com/products/fuzzmeasure/

Yves
Répondre
#2
RE: Fuzzmeasure V4
Bonjour Yves

Et content de te revoir sur Melaudia !
Concernant ce soft, peux-tu indiquer les plus et les moins par rapport à nos outils "usuels" REW et ARTA ?

Pascal
Répondre
#3
RE: Fuzzmeasure V4
je ne connais pas suffisamment REW et ARTA pour faire une comparaison, ARTA c'est Windows REW et Fuzzmeasure Mac, c'est déjà une différence majeure quand on a fait le choix d'une plate-forme. Fuzzmeasure est designed(!) pour Yosemite et c'est un clic pour tout faire, donc pas de prise de tête.

FuzzMeasure Specifications

General
Log Swept-sine Deconvolution
18 total graph types
Combine graphs for custom views
Click-to-select Measurements
User Interface
Designed for Yosemite
Fast measurement workflow
Document Templates
Full Screen support
Autosave
Document Versions
Data Import/Export
WAV/AIFF impulses (up to 32bit/192kHz)
Graph data exports in CSV format
FRD Exports of Measurements
Graph Image Exports
Vector exports of graphs in PDF format
Raster exports in PNG or TIFF format with support for @2x scaling
Time Domain Graphs
Impulse Response
Step Response
Envelope Time Curve
Energy Decay (Schroeder) Curve
Frequency Domain Graphs
Magniude Response
SPL Response
Group Delay
Excess, Minimum, and Mixed Phase
Harmonic Distortion
Harmonic Distortion Percentage
3D Graphs
FFT Waterfall
Low-Frequency FFT Waterfall
ISO 3382 Acoustics Graphs
Reverberation Time (RT60)
Early Decay Time (EDT)
Clarity (C80, C50, C30)
Definition (D50)
AppleScript

Perform Measurements
Manipulate Measurement Records
Export Data from 2D graphs
Export Impulse Responses
Audio Hardware Support
Core Audio Device Compatibility
Multichannel Interfaces
Sample Rates from 44.1kHz—192kHz
Hardware Requirements
A USB, Firewire, PCI, or Thunderbolt audio device compatible with Core Audio
Any Mac that supports OS X 10.10
Software Requirements
OS X 10.10 Yosemite or later

What's New in 4.0?
General
All-new interface design for OS X Yosemite
Improved interface when no measurements or graphs have valid content
Brand-new application, document, and license key icons
Vastly improved help file
Autosave and document versioning support
Document templates to help you get started quickly with a set of commonly-used graphs
Impulse Responses
Impulse response displays (including the window editor) now show the impulse response with its "negative time data" where it should be
Measurement Records
Windows may now be set to start (and end) in "negative time" before the impulse response peak
Calibration records are now accessible (and can now be changed!) in the sidebar
Level calibration for a measurement record can now be enabled and disabled in the sidebar
Microphone calibration correction curves can now be enabled and disabled in the sidebar
Image Exports
You can now export PDF images of graphs
Exported images can now have their sizes specified
Raster image exports now allow for an @2x option for exporting retina-capable graphs on the web
Printing
Individual graphs may be printed by right-clicking on them
Printing will now include all graphs in the list
Level Meter
Integrated into the main window
Now shows dBFS values before being calibrated
Can display A- and C- weighted values as well (by clicking on the (Z))
AppleScript
Now allows graph data exports (including comparison, averaged, smoothed, etc.)
Reverberation Time data can now be exported via AppleScript
WAV and AIF impulse exports, including bit depth settings
FFT Waterfall Graph
Can now be viewed in the main window!
The Waterfall graph can now be automatically aligned to start at the impulse peak
Improved waterfall performance now allows for higher-resolution waterfall calculations
Allow settings to use different shaped windows (Hamming, Hanning, etc.) in their calculation
Waterfall graphs also allow settings for FFT length as well
Energy Decay Curve
The Energy Decay (Schroeder) curve can now be shown filtered by octave- and third-octave bands
Sidebar/Inspector
Separate impulse window editor that is accessible from the sidebar
Microphone Calibration
All-new Microphone Calibration UI
Microphone calibration records can be attached to input channels in the audio settings
Automatic online retrieval of calibration data for UMIK-1 microphone owners
Harmonic Distortion Graph
Now offers configurable harmonic ranges
Can now display averaged, added, etc comparison data
Now displays up to the 7th harmonic
Harmonic Distortion Percentage
Now shown with a logarithmic Y axis
Now offers configurable harmonic ranges
Can now display averaged, added, etc comparison data
Now displays up to the 7th harmonic
ISO 3382 Acoustics Graphs
Improved bar graphs with support for comparisons
New line style graphs for the ISO 3382 values allowing improved comparisons
Graphing Interface
Any of FuzzMeasure's graphs (including the bar and waterfall graphs!) can now be combined with any other
Multiple copies of the same graph can be shown alongside one another with different settings
A quick keystroke (command-option-=) now lets you reset graph extents quickly
Support for pinch zoom and two-finger panning (while holding command+control)
Each of the graphs carries its own settings that are saved with the document
Changes to graphs (such as setting extents) are undoable
Graphs can be dragged around by their title in the graph list to be rearranged
Importing and Exporting
FuzzMeasure can now import and export WAV format impulses in addition to AIF and TIM files
Graph Calculations
Many of the graphs are now normalized by default for easier reading
Mixed sample rate measurements can now be added, averaged, etc. with one another
All the frequency domain graphs can now be viewed with a linear frequency axis
Add/Average/Subtract operations for frequency domain graphs have been improved when calculating with decibel data
New Graphs
Clarity (C30, C50, C80) graphs are now available
The Definition (D50) graph is now available
The Early Decay Time (EDT) graph is now separate from the Reverberation Time graph
Low Frequency Waterfall graphs with a linear frequency axis over the 20-200Hz range
Measuring
Clipping is now detected during measurements (on both the measurement and correction channels)
The correction channel is now also checked for an adequate level during measurement
Audio settings will now enforce a shared sample rate among mixed device environments
Répondre
#4
RE: Fuzzmeasure V4
A première vue, ça fait exactement la même chose que les autres. Après tout c'est normal, puisqu'on part d'un sinus glissant. Bien que pas précisé, le soft permet aussi sans doute de faire du RTA.
Ce qui peut faire la différence, c'est l'ergonomie du logiciel, mais pour en avoir le coeur net il faut l'essayer. Qui s'y colle ?
Il est approximativement au même prix qu'ARTA, et plus cher que REW, qui est gratuit (et qui tourne sur Windows).

Pascal
Répondre
#5
RE: Fuzzmeasure V4
Sébastien, à Montreal, utilise les deux (Fuzz et REW) sur son Mac.

Dominique T
Cordialement,

Dominique T

http://unepassionaudiophile.fr/
Répondre
#6
RE: Fuzzmeasure V4
Attention, ce logiciel ne tourne que sous Mac
Arta sous Windows
REW sous Windows, Mac et Linux

Stéphane
Club double 16"
"Laissez les Bons Temps Rouler"
Répondre
#7
RE: Fuzzmeasure V4
J’ai regardé les vidéos « Alignement HP » de Dominique-Tanguy , en comparaison et pour cette application d’alignement des HP, FuzzMeasure est meilleur sur a peu prés tout: plus simple et plus automatique à fonctions similaires.

Par exemple, devoir recadrer l’impulsion ou le graphe d’une mesure classique avant de pouvoir l’exploiter est pour moi exotique. J’ai plus l’habitude de recadrer (fonction automatique) après un énorme zoom.
Aussi, pas la peine de fouiller le mode d’emploi pour avoir la courbe Group Delay facilement, en particulier avec FuzzMeasure V4.
Répondre
#8
RE: Fuzzmeasure V4
C'est bien possible, mais si on veut partager les expėriences, cela pose problème. On ne va pas tous acheter des Mac ?

Dominique
Cordialement,

Dominique T

http://unepassionaudiophile.fr/
Répondre
#9
RE: Fuzzmeasure V4
Bonjour thend,

J'ai débuté en mesure sur Mac avec Fuzzmeasure. C'était bien pour débuter, mais pour aller plus loin, c'était vite lassant sans prendre la dispendieuse license: je ne pouvais faire que deux mesures à la fois, les fonctions étaient assez limitées, les captures d'écrans non-ergonomiques, etc...

REW m'a pris un peu plus de temps au départ, mais désormais, j'apprécie beaucoup ce logiciel tout comme le Home Theatre Shack, qui accueille le forum de REW. Cela, combiné avec une utilisation importante de ce logiciel par plusieurs membres de Mélaudia, fait en sorte que je suis bien content de mon choix.

Au plaisir,

Sébastien

thend a écrit :J’ai regardé les vidéos « Alignement HP » de Dominique-Tanguy , en comparaison et pour cette application d’alignement des HP, FuzzMeasure est meilleur sur a peu prés tout: plus simple et plus automatique à fonctions similaires.

Par exemple, devoir recadrer l’impulsion ou le graphe d’une mesure classique avant de pouvoir l’exploiter est pour moi exotique. J’ai plus l’habitude de recadrer (fonction automatique) après un énorme zoom.
Aussi, pas la peine de fouiller le mode d’emploi pour avoir la courbe Group Delay facilement, en particulier avec FuzzMeasure V4.
"Il y a dans le dialogue une forme d'ouverture de soi à l'autre, et réciproquement, qu'on ne trouve pas dans le débat et la discussion." -Dominique Garand

https://onken.info/
Répondre
#10
RE: Fuzzmeasure V4
Sébastien a écrit :J'ai débuté en mesure sur Mac avec Fuzzmeasure. C'était bien pour débuter, mais pour aller plus loin, c'était vite lassant sans prendre la dispendieuse license: je ne pouvais faire que deux mesures à la fois, les fonctions étaient assez limitées, les captures d'écrans non-ergonomiques, etc...

Le prix de FuzzMeasure me semble plutôt correct pour un logiciel de mesure, mais par rapport à du gratuit c'est sur que ça devient hors de prix. En ce qui me concerne, je n'ai certes pas payé pour la version 4 puisque j'étais beta testeur et j'ai eu ma licence offerte.
Aussi je pense que, outre les limitations dues à l'utilisation sans licence, les fonctions comme les captures d'écrans se sont nettement améliorées dans le temps.

Après, REW est surement très bien et a probablement plus de fonctions (ce qui n'est pas forcement un avantage de mon point de vue), c'est juste qu'à la vision des vidéos dont je parle plus haut ça me semble plus poussifs à l'utilisation.
Répondre


Atteindre :


Utilisateur(s) parcourant ce sujet : 1 visiteur(s)